Cześć, kochanie. Głowacki 3.1

TEATR

Trzy dramaty, trzech reżyserów i jedna opowieść. Skrawek naszego życia. Lustro, a czasami krzywe zwierciadło, w którym (nie zawsze) z przyjemnością możemy się przejrzeć. Głowacki stworzył śmieszno-gorzki obraz naszej zwykłej, małej codzienności. Pełny emocji, groteski, ale i nierzadko – dramatu.

Spektakl tworzą trzy jednoaktówki:
– „Spacerek przed snem” w reżyserii Tomasza Mana
– „Zaraz zaśniesz” w reżyserii Sebastiana Konrada
– „Choinka strachu” w reżyserii Oleny Leonenko



RECENZJE I DONIESIENIA MEDIALNE

Leonenko potraktowała już temat szerzej. Przemyślana aranżacja przestrzeni scenicznej, tempo prowadzenia dialogu i świetnie skomponowany „akompaniament” rekwizytów – dają od razu wrażenie, że nie o analizę relacji między małżonkami jedynie chodzi.

– teatrologia.info

Gdyński tryptyk nie tylko pozwolił przypomnieć mniej znany obszar twórczości Janusza Głowackiego, ale też jej profetyczny charakter, jeśli chodzi związki kobiety i mężczyzny w kryzysie

– Nowa Siła Krytyczna

Wydanie, otwierające luty 2020 w Magazynie Bardzo Kulturalnym pod optymistycznym hasłem, na przekór panującej właśnie „zimie stulecia”, stanowiło rodzaj podsumowania trzech dni z premierą „Cześć, kochanie. Głowacki 3.1”. Spodziewaliśmy się bowiem gości wyjątkowych: Oleny Leonenko-Głowackiej oraz Wiktora Jerofiejewa, a podejmował nas dyrektor Gdyńskiego Centrum Kultury – pan Jarosław Wojciechowski. Przygotowaliśmy także niespodziankę. Bez niej nie wyobrażamy sobie spotkania w Gdyni z twórczością Janusza Głowackiego.

– Program Trzeci Polskiego Radia

To słodko-gorzki obraz relacji damsko-męskich, w którym kobiety rządzą uległymi partnerami. Trudno oprzeć się wrażeniu, że sięgają po władzę nie dlatego, że sprawia im to frajdę, tylko dlatego, że trudno płynąć przez życie bez sternika. Skoro mężczyźni coraz częściej rezygnują z tej roli, kobiety muszą wziąć sprawy w swoje ręce. Premiera Gdyńskiego Centrum Kultury o tej niewygodnej dla wielu panów prawdzie skutecznie przypomina

– Trojmiasto.pl

– Zabierzemy Państwa w świat relacji damsko-męskich, skomplikowanych, czasami zabawnych, czasami bardzo gorzkich a czasami miłosnych czy nienawistnych, ale zawsze bardzo interesujących i gorących – mówi Daria Krzyżaniak, aktorka

– Gdynia.pl

Przed premierą spektaklu „Cześć, kochanie. Głowacki 3.1” Olena Leonenko, Sebastian Konrad i Tomasz Man oraz Daria Krzyżaniak i Kacper Gaduła-Zawratyński odwiedzili „Salon artystyczny” Iwony Borawskiej

– Radio Gdańsk

Najnowsza premiera na scenie Gdyńskiego Centrum Kultury to porójna gratka dla miłośników twórczości Janusza Głowackiego

– Co jest grane

– Na naszych oczach stworzyła się kompletna trzyczęściowa historia, która układa się w jedną spójną całość – mówi Sebastian Konrad, reżyser drugiej jednoaktówki „Zaraz zaśniesz”. – Dodatkowym ważnym elementem są Ci sami aktorzy, którzy wiążą wszystko w jedną całość

– Dziennik Bałtycki

Przed nami trzy dramaty, trzech reżyserów, ale jedna opowieść

– Dziennik Bałtycki

Po wyjątkowo długim czasie świąteczno-noworocznym zaczyna się czas pierwszych premier roku, zarazem drugiej części sezonu 2019/2020. Naszymi gośćmi są reżyserzy trzech jednoaktówek Janusza Głowackiego, przygotowywanych w Konsulacie Kultury w Gdyni. Reżyserów jest troje, to: Olena Leonenko-Głowacka, Sebastian Konrad oraz Tomasz Man. Po raz pierwszy też w studiu Trójki gościmy dyrektora Gdyńskiego Centrum Kultury, pana Jarosława Wojciechowskiego.

– Magazyn Bardzo Kulturalny

Sukces Janusza Głowackiego w światowym tetrze, zwłaszcza w amerykańskim, jest porównywalny do sukcesu Polańskiego w światowym kinie

– Dziennik Bałtycki
GALERIE ZDJĘĆ

Kontakt

Gdyńskie Centrum Kultury
ul. Jana z Kolna 25
81-354 Gdynia
NIP: 586-12-13-177
REGON: 000283156