Kury polskie – czytanie

TEATR

Zdarzyło się naprawdę. Gdzieś w Polsce. W pociągu jadącym z punktu A do punktu B, spotkały się przypadkowe 3 kobiety, w wieku bliżej nieokreślonym – choć z rozmowy wynika, że bardzo doświadczone życiowo.

Przysłuchujemy się ich nieprzerwanej dyskusji na tematy bieżące, poznajemy opinie o polityce, historii, gejach, służbie zdrowia. Wraz ze zmieniającym się za oknem krajobrazem, zmieniają się poglądy i nastroje w przedziale – raz jest nostalgicznie, raz bardzo wesoło.

W sztuce „Kury polskie” konfrontujemy się z cechami społeczeństwa, które zaczynają dominować bez względu na pochodzenie, wiek czy wykształcenie: wyrobione opinie na każdy temat, których podstawą są  bardzo pobieżne słuchanie informacji i czytanie nagłówków w gazetach. Reportażowy charakter tekstu sprawia, że choć ogólnie jest bardzo śmiesznie, robi się niekiedy również dosyć smutno.

Adam Kupaj – reżyseria
Absolwent Łódzkiej Szkoły Filmowej. Kierunek – Aktorstwo. Z zamiłowania wielbiciel III Koncertu Fortepianowego Rachmaninova, co stało początkiem do nauki gry na fortepianie, którą przez lata dopracował do poziomu występów publicznych, czy to jako akompaniator, czy jako solista, bądź autor muzyki do spektakli teatralnych.  Przez większość kariery związany był z Łodzią – Teatrem Nowym im. Kazimierza Dejmka, Teatrem Powszechnym, Teatrem Szwalnia, Domem Literatury. W ostatnim czasie coraz częściej pojawia się w telewizji oraz w kinie. Seriale: Diagnoza, Pułapka, Nielegalni, Wojenne Dziewczyny, Belle Epoque, Belfer, Komisarz Alex. Filmy: Jack Strong, Najmro, Orzeł. Ostatni Patrol. 

Wojciech Frycz – muzyka
Twórca muzyki filmowej, teatralnej i autonomicznej, absolwent klasy kompozycji Akademii Muzycznej w Gdańsku. Filmy z jego muzyką wyświetlane były na światowych festiwalach: BAJA International Film Festival, Chicago Children’s Film Festival, Cartoon Festival Toulouse, Financing Forum for Kids Content, jego muzyka autonomiczna wykonywana była m.in. na Festiwalu Muzyki Współczesnej „Nowe Fale”. Współpracował z m.in. Kieleckim Teatrem Tańca, Teatrem Rozbarak w Bytomiu oraz Lubelskim Teatrem Tańca.

Joanna Król
Absolwentka PWSFTViT im. Leona Schillera w Łodzi. Debiut teatralny w 2001 roku. Współpraca z Teatrami w latach 2001-2017: Teatr IMKA w Warszawie, Teatr Nowy w Łodzi, Teatr Współczesny w Szczecinie, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Laboratorium Dramatu w Warszawie, Scena Prapremier InVitro w Lublinie, Teatr Dramatyczny w Warszawie. Pracowała m.in z Mikołajem Grabowskim, Remigiuszem Brzykiem, Marcinem Liberem, Magdą Fertacz, Wojciechem Klemmem, Piotrem Ratajczakiem.

Delfina Wilkońska
Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Filmową, Telewizyjną i Teatralną im. Leona Schillera w Łodzi. Współpracuje z Teatrem Nowym w Łodzi, gdzie gra m.in. w „Brygadzie szlifierza Karhana”, „Dogville”, „Ziemi obiecanej”, czy „Komedzie”, z Warszawskim Teatrem Imka oraz z Krakowskim Teatrem Scena STU w Krakowie. Współpracowała m.in. z Remigiuszem Brzykiem, Marcinem Liberem, Łukaszem Palkowskim, czy z Wojciechem Smarzowskim. W Teatrze Capitol wciela się w postać Fiony w spektaklu „Skok w bok”, oraz w postać Idy w spektaklu „O co biega”.

Aleksandra Jaszczenko-Rodzik
Urodzona w Białymstoku w 1989 roku, jest absolwentką Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Po szkole związała się z teatrem Małym w Manufakturze w Łodzi. W 2018 roku w Kazimierzu Dolnym na festiwalu „Dwa Brzegi” otrzymała nagrodę za rolę w filmie „Tsantsa” w reżyserii Robina Lipo. Kostiumami zajmuje się od 2016 roku, pracowała na planach filmowych, reklamowych, sesjach zdjęciowych oraz teledyskach. Była kostiumografem przy takich filmach jak: „Cherkasy”, „Elbe”, „Marcel”, „Broken”, „Festyn”, „Na jedną noc” (…)  Aleksandra w wolnych chwilach maluje obrazy i robi instalacje artystyczne. Jej pasją jest aktorstwo. Prywatnie żona ekscentrycznego reżysera i mama pomysłowego Lwa. 

Kontakt

Gdyńskie Centrum Kultury
ul. Jana z Kolna 25
81-354 Gdynia
NIP: 586-12-13-177
REGON: 000283156